Aangezien er regelmatig vragen zijn over het reserveren van banen leek het ons handig om een overzicht te maken hoe te reserveren en hoe gebruik te maken van de KNLTB Club App.
Reserveren van een baan is bij onze vereniging verplicht!!
Het reserveren van een tennis- of padelbaan kan via de reserveermogelijkheid op onze website, maar nog makkelijker is het reserveren via de KNLTB Club App!
Maak je nog geen gebruik van de KNLTB Club App, kijk dan eerst even hier:
https://www.tv-buitenpost.nl/knltb_club_app
Het inloggen lukt niet. Wat nu?
Geen nood! Loop de volgende stappen even na.
- Check je e-mailadres
Leden krijgen via het primaire e-mailadres dat bekend is bij de club, een uitnodiging voor het gebruik van de KNLTB ClubApp. In dit mailtje staan de gegevens die het lid kan gebruiken om een wachtwoord in te stellen in de KNLTB ClubApp. Het is dus erg belangrijk dat je het juiste e-mailadres hebt opgegeven. Indien je je e-mailadres wilt wijzigen dan kun je dat doen door een mail te sturen naar [email protected] - Heb geduld en check je spam- en reclame inbox via je webmail
Krijg je geen mail binnen na het resetten van je wachtwoord in de KNLTB Club App? Heb even geduld. Het kan soms wel 5 minuten duren voordat je wachtwoord binnenkomt. Daarnaast komt het voor dat het wachtwoord in jouw spam-box of reclame-box binnenkomt. Check deze twee inboxen dan ook altijd even! - Gebruik de juiste gegevens
In de KNLTB Club App kun je inloggen via je bondsnummer of clubnummer.
- Jouw wachtwoord van de KNLTB ClubApp hoeft niet hetzelfde te zijn als die van jouw MijnKNLTB.
- Ook belangrijk: het clubnummer is niet het verenigingsnummer. Clubnummers (ookwel: clublidnummers) zijn alleen voor leden die geen bondslid zijn. De meeste leden zijn dit wel en dienen daarom in te loggen met hun bondsnummer. Je kunt je bondsnummer op je ledenpas vinden, en op toernooi.nl - Zorg dat het juiste type lidnummer gebruikt wordt om in te loggen Indien je de 'Reset mijn wachtwoord' optie in de KNLTB ClubApp gebruikt, check dan altijd even of deze ingesteld staat op 'Clubnr.' (clublidnummer indien je geen bondslid bent) of 'Bondsnr.' (bondsnummer van je ledenpas).
- Hoera, ik ben ingelogd! Hoe kan ik nu een baan reserveren?
Via de Club App kan je van te voren een baan reserveren. Dit kan je vinden bij Spelen > Baan reserveren.
Allereerst zie je een overzicht van alle 5 banen en eventuele reserveringen. Is er een baan beschikbaar dan zie je groene plusjes. Mocht er een baan gesloten zijn, dan zie je alleen een lege balk (zie foto hierboven). Je ziet hier dat de CanadaTenn banen niet bespeelbaar zijn, in dit geval i.v.m. vorst en bijbehorende opdooi.
Als er een rondje staat met een streep, betekent dit dat de baan op dat tijdslot niet gereserveerd kan worden, een wit vlak met een tennisbal betekent dat dat tijdslot al is gereserveerd door iemand anders, een rennend mannetje betekent dat er op die baan training wordt gegeven en het groene plusje betekent dat je op dat tijdslot een reservering kan maken. Zodra je hier op klikt, kom je in de volgende pagina waar je alle informatie kan invullen.
Door op ‘speler toevoegen’ te klikken, kan je in de ledenlijst zoeken naar een speler of je kan kiezen uit één van jouw tennismaatjes. Door op een gemaakte reservering te klikken in het overzicht, zie je meer informatie over de reservering.
- Hoe lang kan ik van tevoren reserveren?
Een tennisbaan kan maximaal 10 dagen vooruit worden gereserveerd, dit kan per tijdsblok van 30 minuten. Wil je 1,5 uur tennissen dan dien je dus 3x een tijdsblok van 30 minuten te reserveren.
Een padelbaan kan maximaal 7 dagen vooruit worden gereserveerd, dit kan per tijdsblok van 60 minuten. Vooralsnog is het mogelijk om 2x een tijdsblok van 1 uur aaneengesloten te reserveren. Dit kan in de toekomst nog wijzigen, mocht het drukker worden met reserveren.
- Kan ik reserveren met een introducé?
Ja, dat kan. Klik op het tijdslot dat jij wil reserveren en druk op 'Introducé toevoegen.' Vul daarna de naam en het e-mailadres in van degene met wie je gaat spelen en klik daarna weer op 'Introducé toevoegen.' Klik daarna op 'Reserveren,' en je reservering is gemaakt!
voor onze huisregels betreffende introducees/gastspelers kijk hier:
https://www.tv-buitenpost.nl/gastspelers
- Krijg ik een bevestiging als ik een reservering heb gemaakt?
Ja, binnen een paar minuten krijgt iedereen waarmee je hebt gereserveerd een bevestigingsmail waarin alle gegevens van je reservering staan.
- Als ik reserveer, moet ik dan altijd alle namen invoeren waarmee ik ga spelen?
Ja, het is belangrijk dat je altijd alle namen invoert.
- Hoe lang van tevoren kan ik een reservering annuleren?
Je kunt tot 30 minuten van tevoren de reservering annuleren zonder dat ie als boeking wordt meegenomen. Een betaalde reservering (bv. met introducé) kan 120 minuten van tevoren nog kosteloos worden geannuleerd. Het betaalde bedrag wordt dan gerestitueerd.
- Hoe vaak kan ik reserveren/boeken?
Je kunt max. 5 reserveringen per dag doen en max. 25 per week. Het bestuur kan ervoor kiezen dit aantal te verlagen of te verhogen.